Just be honest



cakap je la yang korng tak suke kawan dengan kitaornag ! tapi kenapa korang nak mengumpat kitaorang belakang-belakang . bila aku tanya , betul ke tak . kau ckp " a'ah , die memang ada cakap yang die tak suke korang " then bila aku tanya dia , dia cakap " masalah nya budak tu pun kata yang die tak suka korang " ! nampak sangat kan kau tipu aku ! 

then dekat bilik seni aku tanya kau balik ! memnag kau mengaku , tapi dengan cerita gebang kau tuh 

aku : betul ka kau tak suke kawan dengan kitaorang ?
ain : memang la , tapi kadang - kadang je la !
aku : kenapa kau tak suke kawan dengan kitaorng ?
ain : sebab kau kutuk sekolah aku !
aku la tu je ?
ain : ah , tapi aku geram jugak
syakirah : kau suke tak kawan dengan aku ?
ain : tak jugak ,sebab mulut kau kepoh !
aku : kau suke kawan dengan ika tak ?
ain : dengan ika aku ok lagi !

ha , yang tu baru dekat bilik seni weyhhh , ade lagi satu yang aku nak kau tau !


aida , mule2 ain ckp at aq yg dye x ske kwn gn ko .
pastu , aq ckp je la " ouh "
tp , yg aq herannye dye ckp kt ko dye ske kt kwn gn ko .
aq dgr cndrik dr mulot dye " aq sbnrnye x ske sgt kwn gn aida , "
pastu aq tanyela " kenape ?
then , dye jwb " sbb dye tu ske sgt saun2 naza "
( time naza gdo gn ika . )
dye cndrik kte cm tu .
pastu , aq tanye dye " kenape ko x ske ika ?"
dye jwb " perangai ika tu sme je gn farah aida , tp , syakira ok la jugak . ala , bg aq perangai deowg brtiga sme je . x de yg lain . aq bknnye ske sgt kwn gn dye . "

amase tu bln pose .

dah la , lepas ni . aku malas nak cari gaduh dengan korang lagi ! maslah korang korang setel la ! tak payah nak ungkit hal ni lagi ! macam tak matured je gaduh-gaduh macam ni , but lain kali jangan sekali kali menipu orang . nanti kantoi jugak ! bukan dekat mulut kau , tapi dekat mulut orang lain ! 

Thanks For Reading :)